deneme

deneme

Monday 14 October 2013

TOP 10


Eveet sevgili seyirciler: Hollandadan yaptigim bu canli yayinimda sizlere Hollandalilarin sevdigi 10 seyden bahsedicem. Arkaniza yaslanin ve bu sirin insanlarin  nelerden hoslandiklarina sahit olun. Keyifli okumalar !




1-) Stroopwafels :


          Genel olarak bizim waffle dedigimiz ama tadi ve dokusu tamda waffle a benzemeyen, gofretle waffle arasi yuvarlak, ince, sert kucuk halkalardir.
        Yukaridaki resimden de gordugunuz gibi ici karamel kaplidir. Icindeki keskin karamel tadi ilk wafflei bitirdiginizde icinizi bayabilir. Tum marketlerin firin bolumlerine yaklastiginizda burnunuza ilk carpan karamel kokusu stroopwafflelardan gelir. TUM Hollandalilarin evinde bulunan stroopwafelsin tabiki de Hollandalilara ozgu yenme sekli vardir. Hollandalilar stroopwafflelarini kahve veya cay kupalarinin uzerine koyarak icindeki karamelin erimesini bekler. Boylece tadi damaga daha hos gelir.


        Ayrica bu kucuk karamel halkalarini tek bulacaginiz yer marketler degildir. Tren istasyonlarinda, alisveris merkezlerinde, sokaklarda stroopwafel saticilarini gorebilirsiniz.



      Evet sevgili seyirciler Her Hollandalinin evinde hali bulamayabilirsiniz ama mutlaka stroopwaffels bulacaginizdan emin olabilirsinz. Ben tadini pek sevmiyorum benim icin bir Halleyin yerini asla tutamaz ama ne demisler zewkler ve renkler tartisilmaz :)





2-) Koninginendag:


       Yani Turkcesi ''Kralice Gunu'' olan bu gun, her yil 30 Nisanda kutlanir. Kralice Gunu kutlamalari diger ulkelerin ulusal kutlamalarindan cok farklidir. Nedeni ise bu gunu herkesin kendisine gore kutlayabilmesidir. Belirli bir yontem veya gereklilik yoktur. O yuzden de kutlamalar cok eglenceli ve bol bol kahkahalidir. Fakat Kralice Beatrix' in tahtini oglu William Alexander' a vermesiyle Prens Alexander; Kral Alexander olmustur. Bu sebepten dolayi artik Kralice Gunu yerine Kral Gunu kutlanacaktir. O yuzden 30 Nisan yerine sevimli Alexandremizin dogum gunu 27 Nisan Kral Gunu olarak kutlanacaktir. Uzerinize turuncu biseyler giyin ve sokaklara firlayin. Happy Koningsdag :)







3-) Soslar :
  
      Kesinlikle Hollandalilar kafalarini sosla bozmus durumdalar. Bir Turk kizi olarak hamurumuzda kilo almak ve basen buyutmek oldugu icin Hollanda' da kilo almamak icin inanilmaz caba gostermeniz gerekiyor :) Akliniza gelebilecek her yemegin bir sosu vardir ve genel olarak tum soslar lezzetlidir.


  Bu asagida goreceginiz son fotograf genel Hollandali buzdolabi ic cekim sahne 2.0 dir :) Taze sebze meyve aramayin !!! ( o konuya daha sonra gelicem ) Buzdolaplarini actiginizda goreceginiz seyler: paketli gidalar, soslar ve iceceklerdir.

       Bu kadar modern ve gelismis bi ulke olan Hollanda' nin soslarin bu kadar kanserojen ve sagliga zararli oldugunu anlayamamasi da bi hayli ironik. Kendilerine zaman ayirmakla kafayi bozmus olan Hollandalilarin mutfakta yemek hazirlamak icin gecirdigi maksimum sure 30 dakikadir. Hal boyle olunca da yemegi lezzetlendirmek icin bol bol soslara ihtiyac duyarlar. Benim tahminim bu yuzden bu kadar kanserojen beslenmeyi onemsemezler ve mutfaklarinda bu kadar sos bulunmasinin sebebi de bu ''kendilerine zaman ayirmak'' takintisindan kaynaklanir. Benim en sevdigim sos "ozel sos" daha sonra bu sostan size bol bol bahsedicem ve patates kizartmalariniz bu sosa asik olacak garanti veriyorum !!
  



4-) Bisikletler :



        Evet acikliyorum: Hollandali kizlarin o kadar sosu kizartmayi yiyip kilo almamasinin sirrini !! Bisikletler...



       Hollanda da her ailede ortalama 3 bisiklet mutlaka bulunur, kisi basina 1 bisiklet duser. Bu dunyada en fazla bisiklet surulen Cin den bile daha fazladir. Cocuklar okul yasantilari boyunca okula her zaman bisikletle gider gelirler oyle Turkiye' deki gibi okul servisleri yoktur.  Takim elbise giymis, ciddi adamlari sabahlari bisiklerin uzerinde gormek her ne kadar komik gelse de cevre icin bi okadar guzel katkilari oldugu yadsinamaz. Hollandalilar serbest zamanlarini bosa gecirmeyip, milli araclari sayilan bisikletlerine atlarlar, dag tepe gezerler :) Ayrica her yil Mayis ayinda milli bisiklet gununde ( Nationale Fietsdag ) 250.000 kisi bisikletlerine atlayip Hollanda nin her bir yerini dolasirlar.



Kucukten, buyuge, gencinden, yaslisina ( gercekten 80i devirmis nineleri hala bisikletlerinin uzerinde gorebilirsiniz ayrica sakin kucumsemeyin gayette hizlilar )


                           Her sehirde ve her marketin onunde bisiklet parklarini gorebilirsiniz.

 






        Eger Hollandaya yasamaya yeni basladiysaniz bisikletinizi Turkiyedeki gibi kapi onune birakirim bisey olmaz mantigindan siyrilip mutlaka depolariniza garajlariniza koyunuz. Bi bes dakika isim var bisikletim kapimin onunde dursun dusuncesi sizi yeni aldiginiz bisikletinizden ayirir benden soymelesi. Bisiklet hirsizligi cok yaygindir. Ozellikle buyuk sehirlerde daha da dikkatli olmalisiniz. Bisikletinizi caldirmadiginiz surece, bisiklete binmek Hollanda' da gayet guvenlidir. Cunku her caddede bisiklet yolu vardir ve herkes trafik kurallarina  muazzam sekilde uyar. Ayrica bazi alisveris caddelerinde calisma saatleri icinde ( 08.00-17:00 ) bisikletle gecmek yasaktir ceza alabilirsiniz. Bu caddelerden gecmek isterseniz veya gecmek zorunda olursaniz bisikletinizden inin ve bisikletinizle yuruyun. Eger tanidiginiz bir Hollandali varsa bu konuda size daha cok yardimci olabilir. Eger sormak istediginiz bi sorunuz olursa ben burdayim :) 




5-) Yiyecek Ezme (Stamppot):

   
     Gelelim en ilginc siklardan  birisine. Hollandalilarin yiyeceklerle ne alip veremedigi var bilmiyorum ama yiyeceklerine iskence etmek gibi kotu bir aliskanliklari var, bu kesin. Ne demek istiyorum ??? 
     Hollanda mutfagi demek : ''bulabildigin tum  yiyecekleri karistir ve onlari deli gibi ez'' den ibarettir. 




  Yiyeceklere ölüüüm !!! Kahrolsun yiyecekler yasasin Hollandaaa :))



Bir Hollandanin En Iyi Arkadasi :)

        Fotograflardada goreceginiz uzeere hemen hemen tum yemekler bu yontemle masaya gelir ve cogu zaman yiyemeyeceginiz kadar igrenc gozukur. ( Evet tadlari da genellikle yiyemeyeceginiz kadar kotudur )
        Bir Hollandaliyla evliyseniz yada Hollandali arkadaslarinizi guzel bir aksam yemegine davet ettiyseniz; masaya koydugunuz yemeklerin hepsini ayni anda tabaklarina koyup sonrada onlari kasiklariyla ezmelerine sasirmayin. Evet Hollanda jungle inda hayat zor ve acimasizdir. Bu yuzden tum gunun stres ve yorgunlugunu yiyeceklerini unufak edene kadar ezerek azaltirlar :))



6-)  Dogum Gunu Takvimi:

     
        Biliyorum biliyorum bir Hollandalinin evine gidip tuvalete girdinizse coktan  ''bu ne ya? dogrumu gordum ben hahaha ne garip insanlar bunlar" demissinizdir. Hollandalilar dogum gunlerine ve diger ozel gunlere ( yildonumleri, sevgililer gunu, hayvanlar gunu, yilbaslari, chrismas vs ) asiri ilgi gosterirler. Biz kizlar olarak bu bizim icin bi sansdir cunku kocamizin Turkiyede ihtimal dahilinde oldugu gibi dogum gunumuzu unutma gibi bir durumu burda yoktur. ASLA unutmazlar. Sadece esler degil, akrabalar arkadaslar vs vs de unutmaz... Herkes bu gunde dogum gununuzu kutlar. Bunun sebebi de bir Hollandalinin stamperdan sonra ikinci yakin arkadasi olan dogum gunu takvimleridir. Bu takvimler ozel olarak dogum gunlerini yazmaniz icin yapilmis her kitap dukkanindan alabileceginiz, pahali olmayan takvimlerdir. Tabiki bunda ne gariplik var diyeceksiniz. Garip olan takvimler degil  Hollandalilarin takvimleri nereye koyduklaridir :)



       Dogum gunu takvimleri her zaman tuvaletlere konur :) Sebebini bilmiyorum, esime sordugumda onunda sebebini bilmedigini ogrendim. O yuzden konuyla ilgili kendi tezlerimi sunuyorum sevgili seyirciler :) Belki tuvaletteyken daha akici dusunuyoruz mantigindan yola cikarak konulmustur yada ''aay tuvaletimi yaparken sikilmiyimda bari takvime bakiim kim dogmus bugun'' diye kontrol amacli da olabilir  :)


-Alo ? Rob?
-Evet ben Rob. kimle gorusuyorum?
-Ben annen ...dog...gun...lu...olsu..
-Alo alo duyamiyorum anne nerdesin, ne diyosun ?
-Oglum tuvaletteyim. Telefonum burda iyi cekmiyo. Dogum gununu kutlamak icin aramistim.


 :) :) :) Yani diyecegim o ki: her Hollandalinin tuvaletinde dogum gunu takvimi wardir :)



7-)  Üç Öpücük :)

  

         Turkiye' de de bazi sehirlerde selamlasilirken ve vedalasilirken 3 kez opusuldugu gibi, Hollanda' da her zaman 3 kez opusulur. Fakat bizden farkli olarak opustukten sonra bide sikica sarilma, silkeleme, tekrar sarilma, birbirinin sirtini sivazlama gibi gereksiz hareketler burada yapilmaz :)) Opeceginiz kisiye yaklasir,  hafifce dokunup 3 kez opup cekilirsiniz. Turkiye' de alistiginiz gibi optukten sonra sarilmayin, olayi tam kavrayamayip tekrardan opmeye baslarlar :) Kimin kimi opecegi ise burda bir muammadir :) Eger erkekseniz asla diger erkekleri opmezsiniz, bu diger erkek kendi oz babaniz olsa bile :) Sadece isterseniz bayanlari opebilirsiniz. Erkekler eger birbirleriyle samimilerse el sıkışarak yada birbirlerinin sirtina hafifce pit pit vurarak selamlasirlar. Eger karsilarindaki kisiyle cok samimi  degillerse yada sokakta karsilasip, konusmadan gecmek isterlerse sadece ''Hoi'' demekle yetinirler. Sakin Turkiye' deki dugun ve bayram kutlamalarinda sapur supur herkesi optugunuz gibi burda arkadaslarinizi opmeyin, kesinlikle yanlis anlasilirsiniz :) Siz kizlara gelince: kizlar siz istediginiz herkesi opebilirsiniz sorun yok:)



8-) Drops (Licorice):

       Yedigim en igrenc seylerin basinda gelen, Hollandalilarin, masum yabancilari kurban olarak secip, ''cok guzel, mutlaka denemelisin'' diyerek zorla yedirdigi hemen hemen her Hollandalinin sevdigi kucuk sekerler. ( seker demeye bin sahit)


     Bir suru farkli cesiti olan droplari her yerden alabilirsiniz ve Hollandalilarin evlerine misafir olarak gittiyseniz masanin uzerinde mutlaka droplari bulur ve zorla tattirilirsiniz :) Siyah olanlarindan ozellikle uzak durmanizi tavsiye ederim. Kendi deneyimlerimden yola cikarak diyebilirim ki onlar aralarinda en igrenc olanlaridir. Agziniza attiginiz ilk anda tadini belli etmeyen bu sinsi siyah droplar, siz cignedikce agzinizda buyuyup cirkinlesirler ve siz ayip olmasin diye agzinizdan cikaramayip bu pis kokulu ve igrenc tatli siyah sinsi dropu yemek zorunda kalirsiniz :))






9-) Renkli Pantolonlar:

      Gay evliligin serbest oldugu, Hollanda' da sanilanin aksine cokta fazla gay yasamaz. Fakat yeni yetme erkekler arasinda garip bir moda olan kirmizi veya sari pantolonlar uzerinede kurku paltolar, onlarin gay gibi gozukmesine sebep olur.





      Garip bir moda anlayisi olan Hollandali yeni yetme erkekler, bizim kizlarin bile giyemeyecegi kadar cafcafli pantalonlar giyebilir ve daha da ilginci bu pantolonlarin icinde kendilerini yakisikli hissedebilirler. Sokaga ciktiginizda bol bol bu gencleri gorebilirsiniz :)



10-) Kijken Kijken Niet kopen:



      Gelelim son şıkkımız olan kijken kijken niet kopen' a. Turkcesi bak bak satin alma olan kijjke kijke niet kopen geleneksel Hollanda aliskanligidir. Hollandalilar tum dunyada alisveris yontemleriyle un yapmislardir ve kendileride bu durumla dalga gecmek icin kijken kijken niet kopen sozunu cikarmislardir. Sabahtan aksama kadar dukkan dukkan dolasip, herseyin fiyatini ogrenip, hicbirsey almadan eve gelirler :) Ayrica genel olarak ayni mali, 1 euro bile ucuza, 2 km otede bulabiliyorlarsa hiiiiic usenmez oraya giderler. Elleri sikidir yani ;) Birsey satin almak istediklerinde fiyat arastirmasi yapmadan asla almazlar ve alacaklari seyi en ucuza getirmek icin tum yontemleri kullanirlar, fakat pazarlik yapmazlar.
 

 







31 comments :

  1. :) çok güzel bir yazı olmuş.Özellikle şekerlemeler ve 'bak bak alma' maddeleri harikaymış.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cok tesekkur ettim :) bloguma hosgeldiniz

      Delete
  2. Başka bir postta marketi göstermiştin.Orada zeytin canavarı bir teyze vardı.Sanırım tüm Hollandalılar öyle :)Bedava ye ama alma :)

    ReplyDelete
  3. Aynen oyle canim :) bak bak alma ye ye alma :) Ayni teytin canavari teyze gibi :)

    ReplyDelete
  4. Demek ki sadece biz Türklerin değil Hollandalıların aklı da tuvalette geliyormuş :))

    ReplyDelete
  5. Çok ilginç şeyler varmış hakikaten :) Çok güzel bir yazı olmuş bu :) Blogunu okurken mutlu oluyorum bunu farkettim , kendi adıma teşekkür ederim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asil ben mutlu oluyorm boyle guzel yorumlar aldikca :) cok tesekkur ederim
      Sevgilerimle :)

      Delete
  6. Bahsettigin drops sekerleri (!) Hollandada yaşayan Türk arkadaşım sayesinde yemistim °.° tamda dedigin gibi çiğne çiğne ağzında büyüyor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sende benim gibi dropzedelerdensin o zaman :)) kucuk iskence toplari :)

      Delete
  7. Çok güzel olmuş top 10 :) en sondaki karikatüre bayıldım :)) benim için bir de isli peyniri vazgeçilmezdir çok severim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe tesekkur ederim :) karikatur tam Hollanda dusunce tarzini yansitiyo :)
      Isli peyniri de severim, sevmedigim tek peynir beyaz peynir

      Delete
  8. daha guzel anlatilabilir miydi ? Hayir :)))

    ReplyDelete
  9. Alışveriş huyları da tam benlikmiş valla.Ama burada bir tuhaflar ya o kadar fiyat sordun kıyafet indirttin niye almadın der gibi bakıyorlar suratıma :D 1 i yemiştim eskiden de nereden aldım hatırlamıyorum türkiyede bulsam alırım :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe bende bi keresinde cebimde para olmadigini unutup saticiyla alacakmis gibi iki saat pazarlik yapip istedigim fiyata indirtmistim. satici bana al abla al al al tamam senin istedigin oldu sen kazandin diyip esyalari paketlemeye basladiginda adama seyyy ufak bir sorunumuz var huston bende para yok demistim :)))
      Turkiyede bi suru markete satiyorlar sanirim, Bimde falan var gordugum kadariyle :)

      Delete
  10. Yerinde olmayı istemezdim o an valla, satıcı seni kovalamadı mı? :P Bir dahaki sefere insanlara paran varmı yoksa hiç kasma beni der artık Ders olsun ona iyi olmuş :D Benim aklımda metro diye kalmış ama bimde olabilir tabi bilmiyorum.En son tarifine bakıp yapacağım herhalde canım Orada da varmı emin değilim ama şu sıralar ikea dan çıkmıyorum ben.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe bence artik o satici emekli oldu :)
      Ikea bizim favori restaurantimiz :) Hollanda standartlarina gore cok iyi yemekleri oldugu icin ozellikle kahvaltiya cok gidiyoruz :) gezmeside ayri zevk tabi

      Delete
  11. Hollandalı sevgilisi olan bir türk kızı olarak okurken çok eğlendim açıkçası :) Emeğine bileğine sağlık...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaa bir nevi ayni yollardan geciyoruz gececegiz seninle desene :) Hollandada mi yasiyorsun ? yada yasayacakmisin ? Yoksa damat beyimi Turkiye'ye transfer ettin ?

      Delete
  12. Keşke drops'lar hakkında bu kadar spoiler vermeseymişsin, bir iki gün sonra hollanda'ya gidiyorum ve çoğu insan gibi orada bu sürprizle karşılaşmak isterdim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arifcan bilsem senin gelecegini spoiler yapmazdim :)) Merka etme o kadar cok suprizle karsilacasaksin ki dropslari dusunmeyeceksin bile :)
      Iyi eglenceler

      Delete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. Kardeş drop konusunda katılmıyorum. Hollanda'da ilk okulu bitirip Türkiye'ye okumak için dönüş yapmış birisiyim. Hollanda'da özlediğim arkadaşlarım dışında aklımda kalan ender şeylerden biri droptur. Belki erkek olduğumuz için olabilir. Hollanda'dan gelecek biri olursa, mutlaka, tek parasını vereyim bana oradan iki kilo drop getir diye sipariş veriyorum. parasını zorla da olsa vermeye çalışıyorum ama henüz başaramadım. tabi bi oturuşta 780 gramlık dropun yarısını yemişim. Sonra kendimi az yemeye zorladım. kalmıyor çünkü. 2 gün içinde iki paket bitti. Ben de internetten araştıdım ve kendim evde drop üretmeye çalışıyorum ama ne kıvamını ne de rengini tutturabildim. drop ana maddesi meyan kökü tozu ve anason. Türkiye'de ikisi de var ama siyah rengi ve o lastik kıvamı olmuyor olmuyor. tam olarak reçetesini bilen varsa ve paylaşırsa sevinirim. aynısını üretmeyi başarabilirsem ticari olarak da satmayı planlıyorum. sizin düşüncenizin aksine çok hoş bir şeker. Belki alışmamışsınızdır. tiksindiğiniz için bir daha denememişsinizdir. ben eskiden salam yiyemezdim. hep sucuk yiyormuş gibi hissederdim. sonra salama salam muamelesi yaptım. şimdi mutlaka evde bulunduruyorum. bunun gibi.

    ReplyDelete
  15. Halen hollanda'da olan varsa, biri bana bu drop'un reçetesini çalsın versin :)
    burada üretecem.
    satamam, elimde kalır zarar mı ederim?
    olsun, hepsin ben yerim.
    Kokusu bile burnumda tütüyor.
    Ha bir de şu var. dropun da türleri var. tuzlu ve sert. Tabi bilmeyenler için tuzlu şeker mi olur diyecekler. dropta oluyor.
    direkt tuzlu ve de sert drop yiyen için bir işkence olabilir. önce yumuşak, tuzsuz olanlarla başlayabilirler. tuzlu olanı dropkolikler için. yumuşak ve şekerli olanlar harika. tuzlu olana da hayır demem. dropun tarifini biri bana göndersiiiiin.

    ReplyDelete
  16. dropun tarifini elde edip gönderebilecekler için mail adresim. mkucuksahin@aldora.com.tr şimdiden teşekkürler.
    not. siz yazarın dropu kötülediğine bakmayın. girin wikipedia'ya bakın bakalım yıllık kaç milyon ton üretiliyor. Kötü olsa bu kadar tüketimi olur mu hiç?

    ReplyDelete
  17. dropun tarifini elde edip gönderebilecekler için mail adresim. mkucuksahin@aldora.com.tr şimdiden teşekkürler.
    not. siz yazarın dropu kötülediğine bakmayın. girin wikipedia'ya bakın bakalım yıllık kaç milyon ton üretiliyor. Kötü olsa bu kadar tüketimi olur mu hiç?

    ReplyDelete
  18. Halen hollanda'da olan varsa, biri bana bu drop'un reçetesini çalsın versin :)
    burada üretecem.
    satamam, elimde kalır zarar mı ederim?
    olsun, hepsin ben yerim.
    Kokusu bile burnumda tütüyor.
    Ha bir de şu var. dropun da türleri var. tuzlu ve sert. Tabi bilmeyenler için tuzlu şeker mi olur diyecekler. dropta oluyor.
    direkt tuzlu ve de sert drop yiyen için bir işkence olabilir. önce yumuşak, tuzsuz olanlarla başlayabilirler. tuzlu olanı dropkolikler için. yumuşak ve şekerli olanlar harika. tuzlu olana da hayır demem. dropun tarifini biri bana göndersiiiiin.

    ReplyDelete
  19. Kardeş drop konusunda katılmıyorum. Hollanda'da ilk okulu bitirip Türkiye'ye okumak için dönüş yapmış birisiyim. Hollanda'da özlediğim arkadaşlarım dışında aklımda kalan ender şeylerden biri droptur. Belki erkek olduğumuz için olabilir. Hollanda'dan gelecek biri olursa, mutlaka, tek parasını vereyim bana oradan iki kilo drop getir diye sipariş veriyorum. parasını zorla da olsa vermeye çalışıyorum ama henüz başaramadım. tabi bi oturuşta 780 gramlık dropun yarısını yemişim. Sonra kendimi az yemeye zorladım. kalmıyor çünkü. 2 gün içinde iki paket bitti. Ben de internetten araştıdım ve kendim evde drop üretmeye çalışıyorum ama ne kıvamını ne de rengini tutturabildim. drop ana maddesi meyan kökü tozu ve anason. Türkiye'de ikisi de var ama siyah rengi ve o lastik kıvamı olmuyor olmuyor. tam olarak reçetesini bilen varsa ve paylaşırsa sevinirim. aynısını üretmeyi başarabilirsem ticari olarak da satmayı planlıyorum. sizin düşüncenizin aksine çok hoş bir şeker. Belki alışmamışsınızdır. tiksindiğiniz için bir daha denememişsinizdir. ben eskiden salam yiyemezdim. hep sucuk yiyormuş gibi hissederdim. sonra salama salam muamelesi yaptım. şimdi mutlaka evde bulunduruyorum. bunun gibi.

    ReplyDelete
  20. Çok uzun zaman olmuş konuyu hortlatıyorum ama şeker örneğine katılmıyorum. O siyah droplar (ki onlar mutlaka meyan kökü şekeridir). lezzetini çok sevdiğim bir şekerdir. Genel olarak "HARIBO" bunların en güzellerini üretiyor olsa da, çok özel üretimler de mevcut. Belki genel olarak Türk damak tadına uymuyordur ama ben meyan kökü şekerine bayılırım =) Şirketteki arkadaşlarıma denetip yüzlerinde garip haller gördüğümde test etmiştim bunu :D:D

    ReplyDelete
  21. Sene olmuş 2022 hala üretimi Turkiyede yok, yakınımız getirmişti bitmek üzere 2 poşet, acaba varmıdır diye ararken buraya düştüm...Hollanda doğumluyum hiç birşeyini özlemem ama DROP bir farklıdır benim için.

    ReplyDelete

Dusunceleriniz benim icin cok degerli, o yuzden elinizi korkak alistirmayin :)
Sevgilerimle :)